انجمن نجوم آماتوری دانشگاه رازی کرمانشاه

وبلاگ اصلی انجمن نجوم آماتوری دانشگاه رازی کرمانشاه

انجمن نجوم آماتوری دانشگاه رازی کرمانشاه

وبلاگ اصلی انجمن نجوم آماتوری دانشگاه رازی کرمانشاه

۲۰۱۲.داغترین بحث روز

ما در راه شیری  

 

با وجود انتشار مقالات متعدد از سوی ارگانهای رسمی و غیر رسمی منجمین از سرتاسر دنیا بحث پایان دنیا به شکل امروزی آن در 2012 هنوز یکی از داغترین مباحث روز میباشد.شاید آنچه که شعله این باور را در میان مردم برانگیخت ساخت و نمایش فیلم2012 بود و شاید آنچه که مهر تاییدی بر عدم تخیلی بودن این داستان میزند باورهای اقوام مایا مبنی بر اتمام جهان در این سال بوده است. (که در فیلم نیز به داستانی بودن آن و برداشتی آزاد از این باورها اشاره میشود).

میشنویم که در سرتاسر دنیا پیشگوییهایی مبنی بر چگونگی آینده زمین شده است.در آسیا درچین،در کتابی باستانی که گفته میشود هیچکس اجازه خواندن آنرا نداردو در جایی مخصوص نگهداری میشود .در اروپا نوسترآداموس و پیشگوییهایش.در آمریکا اقوام مایا.و همه مبنی بر نابودی زمین. آیا این ترس نیست که در وجود ما رخنه کرده؟؟؟

آنچه واضح است این است که هرکس سرنوشت خود را رقم میزند.و سرنوشت کره زمین در دستان تمامی آنهایی است که ساکنان بومی آنند.وقایع طبیعی همیشه اتفاق می افتند.هر روز که به 2012 نزدیکتر میشویم روزی از عمر خورشید کم میشود و به عمر زمین اضافه.اما سوال این است:"اگر پایان جهان روز اول از ماه اول سال 2012 نبود و روز دوم آن بود چه؟"یا "اگر روز سوم بود؟"یا روز چهارم یا........... و شاید پاسخ درستی برای این سوال نباشد اما "چه کسی میتواند ادعا کند که میداند سرنوشت همه ساکنین سیاره خاکی چگونه به اتمام خواهد رسید؟"

آنچه مسلم است پاسخ علم به قسمت مربوطه در حیطه خودش واضح و صریح است.باقی باور مردمی است که میتوانند از ترس انتظار پایان دنیا خود دنیایشان را نابود کنند یا هر روزشان را بسازند. 

انجمن نجوم راه شیری

نظرات 1 + ارسال نظر
علی شنبه 20 فروردین‌ماه سال 1390 ساعت 09:11 ق.ظ

باسلام و احترام
مسلماْ محققان و پژوهشگران و کنجکاوان علم و زمین شناسی و کهکشان به باورهای خیالی تن نخواهند داد.چراکه تحقیقات ودستاوردهای تجربی بدست امده تاکنون گویای حقیقت سرنوشت زمین ماست.
تنها نکته ای که همه مارا بفکر و نامل وامیدارد این است که آیا انچه را که دیده و میبینیم و محاسباتی را که بدست آورده ایم جای اشتباه و تردید دارد؟
آیا ممکن است مثلاْ ستاره دنباله دار غول پیکری در راه باشد و ابزارهای علمی ما از حضور او بیخبرند؟
آیا پیش بینی های ما در خصوص تغییر وتحول زمین درست نبوده؟
و...
در این صورت شاید سال ۲۰۱۲ پایان زمین و یا هستی باشد و یا آخر زمان!!!!

نشر به اطلاعات هم اینک ما باید گفته شود که همچنین ژیشبینی که اساس علمی داشته باشد صورت نگرفته است.اما در لابه لای اخبار مختلف شایعاتی مشنویم مبنی بر تجهیز بودن زمین برای مقابله با چنین خطرات احتمالی.هرچند هیچوقت به طور رسمی تایید نشده است.
جای نگرانی نیست.

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد