انجمن نجوم آماتوری دانشگاه رازی کرمانشاه

وبلاگ اصلی انجمن نجوم آماتوری دانشگاه رازی کرمانشاه

انجمن نجوم آماتوری دانشگاه رازی کرمانشاه

وبلاگ اصلی انجمن نجوم آماتوری دانشگاه رازی کرمانشاه

مقاله ناسا درباره حقایق 2012

2012.ارگان بررسی علمی حقایق ناسا 

ناسا برای نشان دادن باورهای بی معنی درباره سال2012 میجنگد.دن یومانس،مدیر بخش اجرام نزدیک زمین ناسا،با تولید فیلم و نوشتن مقالات پیرامون وقایع علمی کیهانی که درسال2012 اتفاق خواهند افتاد سعی در رفع این باورهای اشتباه دارد.وی به طور دقیق وقایعی را که در2012 اتفاق خواهند افتاد وآنچه که اتفاق نخواهد افتاد در  مقالات خود گنجانده است.این مقاله به شرح زیر است:
سفینه فضایی گالیله در 16دسامبر1992،از فاصله 6.2میلیون کیلومتری از زمین،به سمت ماه روی برگرداند تا تصاویر جاودانه خود از گردش ماه به دور زمین را ثبتت کند.مصلما اجرام آسمانی بسیار مورد توجه هستند.و مکانها و خط سیر آنها در پایان سال2012 حتی بیشتر مورد توجه است.من به عنوان یک فرد یک کتاب یا فیلم خوب را به اندازه هر شخص دیگری دوست دارم.اما آنچه که در فضای مچازی،تلویزیون و فیلمها نمایش داده میشود صرفا بر مبنای علمی نهاده نشده است.حتی یک خبر قلابی از زبان ناسا نیز در این مورد بیان شده است...آنچه در پی می آید واقیعت اتفاقات کیهانی در2012است.
نیبیرو،به عنوان یک جرم آسمانی بزرگ غلط انداز که به سمت زمین نشانه رفته است وجود ندارد.و شواهدی قابل تکیه با یا بدون تلسکوپ مبنی بر وجود آن دردست نیست.و نیز هیچ مدرکی دال بر هرگونه اثر گرانی احتمالی از سوی این جرم بر منظومه خورشیدی ما وجود ندارد.هرچند من اسم نیبیرو را رادوست دارم.و اگر زمانی یک حیوان خانگی مثل یم ماهی طلایی بگیرم(و ممکن است در2013 انجام دهم)نیبرو در صدر لیست من برای نامگذاری آن خواهد بود.
تقویم مایاها دردسامبر2012 به پایان نمیرسد.درست همانطور که تقویم شما در آشپزخانه بعد از 31دسامبر امسال(30اسفندماه)تمام نمیشود.تقویم مایا در21 دسامبر2012 به پایان نمیرسد.این روز تنها روز پایان دوره گاهشماری مایا است،اما درست همانطور که تقویم شما از1ژانویه(1فروردین)مجددا آغاز میشود،یک دوره دیگر در گتهشماری مایاها آغاز میشود.
هیچ پیشگویی قابل اعتماد و مستند درمورد وقوع  پدیده های نگران کننده نجومی در2012وجود ندارد.فعالیتهای خورشید به صورت دوره اس است که هر11سال یکبار اتفاق میافتد و ماکسیمم زمان دوره بعدی این فعالیتها بین2010 تا2012 پیشبینی شده است.هرچند زمینبه طور معمول همیشه این افزایش فعالیتهای خورشیدی را بدون اثرات نگرانکننده تجربه کرده است.
میدان مغناطیسی زمین که ذرات بارداری خورشیدی را منحرف میکند،جابه جایی قطبهایش را هر 400،000سال یکبار تجربه میکند،اما مدرکی دال بر اتفاق افتادن این جابه جایی که هزاران سال طول میکشد تا اتفاق بافتد در 2012نیست.حتی اگر قرار بود چنین جابه جایی اتفاق بیافتد،امکان نداشت که روی چرخش زمین یاحتی جهت چرخش زمین دور محورش اثر بگذارد،این کار فقط از عهده سوپرمن برمی آید.
تنها ککشهای مهم که زمین آنها را تجربه کرده است از اثرات ماه و خورشید بوده اند.تا چندین دهه آینده هیچگونه همراستا شدن سیارات منظومه شمسی اتفاق نمی افتد،زمین در2012 از صفحه کهکشانی عبور نخواهد کرد، و حتی اگر هم چنین چیزی اتفتق افتاد اثرات آن بر زمین قابل چشم پوشی است.هر دسامبر زمین و خورشید  با مرکز کهکشان راه شیری همراستا میشوندواما این تنها پدیده ای سالیانه است و نتیجه ای دربرندارد.
پیشبینیها درمورد روز رستاخیز یا تغییرات آنچنانی در 21دسامبر2012 همگی نادرست هستند. چنین پیشگوییهای اشتباهی در مورد روز قیامت بارها طی قرون گذشته تکرار شده اند.مایلم یک جمله از کارل ساگان یادآور شوم که چندین سال پیش بر زبان راند:"ادعاهای فوق العاده،مدارک فوق العاده نیازدارند"

اثبات ادعاهایی مبنی بر اتفاق افتادن فاجعه،یا تغییرات قابل توجه در2012برعهده ادعاکنندگان است.اما علم به آنها کجا است؟مدرک کجاست؟هیچ مدرکی وجود ندارد.و هر ادعای سودآور و مصر،وسودایی، چه ساخته شده در کتابها،فیلمها،یا اینترنت،نمیتواند واقعیت موجود را تغییر دهد.هیچگونه مدرکی مبنی بر اتفاق افتادن وقایع عجیب در دسامبر2012 وجود ندارد.
 

منبع ناسا.
ترجمه عاطفه زمانی

نظرات 2 + ارسال نظر
علی جمعه 12 شهریور‌ماه سال 1389 ساعت 04:47 ق.ظ

سلام.
من هم موافق هستم.این قضیه ۲۰۱۲ تقریباْ مشابه قضیه سال ۲۰۰۰ هستش.البته آن نگرانیها دلیل بسیار کوچکی داشت و آن هم تغیر ساعت بود...
اما دلیل اصلی این به احتمال بسیار زیاد کمپانیهای بزرگ تجاری هستند. :)... چون در ۲۰۱۲ جنگی در جهان نیست!!!پس سلاحی فروخته نمیشه.ئر نتیجه درآمد پایین!!!
...علی...

شرزی پنج‌شنبه 20 آبان‌ماه سال 1389 ساعت 11:51 ب.ظ

با سلام
مرسی از این مطلب...من شنیده ام که 2012 صرفا به معنی پایان دنیا نیست..بلکه دوره جدیدی شروع می شه و انسانها طرز زندگی شون رو تغییر می دن..مثل یه انقلاب بزرگ
راستی..اگه یه ذره غلط های تایپی و املایی رو بیشتر مدنظر قرار بدید عالیه
با سپاس

برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد